highlights
Ontdek de
vernieuwde IONIQ Hybrid.
De Hyundai IONIQ Hybrid is vernieuwd en beter dan ooit, met een opgefrist uiterlijk en verbeteringen op het gebied van connectiviteit en veiligheidssystemen. En zonder dat je de batterij hoeft op te laden. Daarvoor zorgt de perfect uitgekiende combinatie van een benzinemotor, een elektromotor en een lithium-ion-polymeerbatterij.



Nog moderner,
vanbinnen en vanbuiten
Het exterieur en het interieur hebben een nog moderner
uitstraling gekregen. Nieuwe designelementen accentueren de
aerodynamische vormen van de IONIQ Hybrid. En voor een nog
betere eerste indruk is de grille aan de voorzijde voorzien
van een nieuw ontworpen gaaswerk. Deze is perfect in balans
met de LED-dagrijverlichting en de LED-koplampen.


Bluelink-
connectiviteitsdienst
De vernieuwde IONIQ Hybrid is voorzien van Hyundai’s geavanceerde
connectiviteitsdienst Bluelink, inclusief een kosteloos 5-jarig
abonnement op Hyundai LIVE Services. Deze dienst toont onder meer
actuele informatie over weer, verkeer, snelheidscamera’s (waar dat
wettelijk is toegestaan), parkeerruimte, Hyundai-dealers in de directe
omgeving, beschikbare tankstations in de buurt en de mogelijkheid tot
live POI Search op de 10,25-inch touchscreen in het dashboard.



Wat is een hybride auto?
De hybride auto IONIQ Hybrid maakt gebruik van een zuinige 1.6-liter benzinemotor, een elektromotor en een lithium-ion-polymeerbatterij die opgeladen wordt tijdens het remmen. Al deze componenten werken optimaal samen voor maximale efficiency. Afhankelijk van de omstandigheden rijdt de IONIQ Hybrid helemaal elektrisch, bijvoorbeeld in de stad als de snelheid niet te hoog is.
Exterior
luchtweerstand en maximale prestaties. Zijn ranke postuur en vloeiende, coupé-achtige lijnen zorgen
voor een efficiënte geleiding van de luchtstroom langs de carrosserie. Dat levert een indrukwekkend
lage luchtweerstandcoëfficiënt op van 0,24. Daarmee behoort deze IONIQ tot de meest aerodynamische
modellen in zijn klasse.
-
-
Grille en voorbumper Het dynamische nieuwe grillerooster heeft een 'zwevend' driedimensionaal gaaspatroon voor een hightech-uitstraling. De zilverkleurige lijst langs de onderzijde van de voorbumper zorgt voor een verfijnde, dynamische look.
-
-
-
-
-
Lichtmetalen velgen Kies uit gloednieuwe lichtmetalen velgen - 15 of 17 inch - die speciaal zijn ontworpen voor de vernieuwde IONIQ Hybrid.
-
Taillelijn De elegante taillelijn wordt geaccentueerd door de verchroomde sierlijst die een extra dynamisch accent toevoegt aan het verfijnde silhouet.
-
Zonnedak Laat de zon binnen en geniet van een briesje door je haar. De IONIQ Hybrid is (optioneel) verkrijgbaar met een zonnedak dat kantelt en naar buiten schuift.
-
Interieur
verfijnd interieur.
nieuwe functies. Geniet van het gebruiksgemak, het comfort en de connectiviteit van een ruime sedan
met vijf zitplaatsen. Voor het interieur zijn diverse recyclebare materialen gebruikt, waaronder
organisch suikerriet en vulkanisch gesteente.
-
Kies jouw favoriete kleur. Het interieurthema Fossil Grey biedt de keuze uit een geweven bekledingsstof en leder met een stijlvol patroon. Daarnaast zijn er nog twee optionele interieurthema’s beschikbaar met lederlook afwerking: Shale Grey en Red Umber.
- Leder
- Stof
- Leder
-
Stoelbekleding. Het two-tone interieurthema Shale Grey omvat lederlook met een stijlvol nieuw patroon.
- Leder
- Leder
-
Stoelbekleding. Het interieurthema Red Umber omvat lederlook met een stijlvol nieuw patroon.
- Leder
- Leder

-
Dashboard
Het dashboard is volledig nieuw ontworpen en voorzien van een donkere, verchroomde accentlijn die
het ruimtelijke gevoel in de IONIQ Hybrid accentueert. De hoogwaardige kunstlederen afwerking op de
'zwevende' clusterbehuizing draagt bij aan het gevoel van kwaliteit. Blauwe LED-verlichting langs het
dashboard en in de middenconsole versterkt de elegante lijnen in het interieur. -
Verwarmbaar stuurwiel
Geniet op koude dagen van warme handen. Het aan de onderzijde
afgeplatte en verwarmbare stuurwiel met verchroomde accenten op
de spaken geeft een gevoel van sportiviteit en prestaties.
Ergonomisch geplaatste bedieningselementen verhogen het comfort
en de veiligheid tijdens het rijden. -
10,25 inch touchscreen
Het Audio Video Navigatie-systeem vormt het elegante middelpunt van de nieuwe cockpit. De 10,25-inch
touchscreen is aan te passen naar twee startschermen en toont tevens de informatie van Hyundai’s
geavanceerde connectiviteitsdienst Bluelink en LIVE Services. Deze dienst biedt tot op de minuut actuele
informatie aan over weer, verkeer, snelheidscamera’s (waar dat wettelijk is toegestaan), parkeerruimte, actuele
informatie over Hyundai-dealers in de omgeving, beschikbare tankstations in de buurt en live POI Search. -
-
Hightech climate control
De middenconsole is volledig opnieuw ontworpen en voorzien
van een hightech climate control. Stel eenvoudig de gewenste
temperatuur in en het systeem doet de rest. De bediening is
eenvoudig, door aanraking met uw vinger. -
Infinity Sound System
Een onvergetelijke manier om je favoriete muziek te ervaren:
de premium geluidsinstallatie van Infinity. Deze geavanceerde
luidsprekertechnologie maakt van elke rit een adembenemend avontuur. -
Digitaal cluster met 7-inch LCD-display
Het geheel nieuwe digitale cluster bestaat uit een 7-inch LCD-display met hoge resolutie. Het scherm is
verfraaid met sfeerverlichting die de rijmodi ECO of SPORT zichtbaar maakt en toont alle belangrijke informatie,
waaronder snelheid, brandstofverbruik, de energiestroom van het hybridesysteem en de status van de batterij. -
Stoelen
Kies voor stoffen of lederen bekleding voor de comfortabele
stoelen van de IONIQ Hybrid. De bestuurdersstoel kun je op acht
manieren elektrisch verstellen en is verkrijgbaar met tweevoudige
lendensteunverstelling. Met een druk op de knop worden de
instellingen automatisch aangepast. Een versie met ventilatie-/
verwarmingssysteem is eveneens beschikbaar. Klap de achterbankleuning
eenvoudig in delen (60:40) neer voor meer ruimte voor de bagage.
Technology
Bedien de IONIQ Hybrid met je smartphone of met je stem: Bluelink brengt naadloze connectiviteit
rechtstreeks in de vernieuwde IONIQ Hybrid met online spraakherkenning en een breed scala aan functies.
Zo wordt elke rit nog comfortabeler en aangenamer. Een kosteloos 5-jarig abonnement op LIVE Services –
in combinatie met 10,25-inch AVN – is inbegrepen. Deze dienst geeft tot op de minuut actuele informatie
over weer, verkeer, snelheidscamera’s (waar dat wettelijk is toegestaan) en POI-informatie.
met LIVE Services.
De nieuwe IONIQ Hybrid wordt geleverd met alles wat je nodig hebt om het rijden minder stressvol te maken
- en om je sneller op de plaats van bestemming te krijgen. Een 5-jarig abonnement op LIVE Services is
inbegrepen bij het 10,25-inch AVN-systeem. Daarmee heb je direct toegang tot real-time informatie over,
verkeer, weer, snelheidscamera’s (waar dat wettelijk is toegestaan), locaties van tankstations,
Hyundai-dealers in de omgeving en POI.
Performance
een lithium-ion-polymeerbatterij die opgeladen wordt tijdens het remmen, geeft de vernieuwde Hyundai
IONIQ Hybrid het onderwerp brandstofbesparing een andere dimensie. Hij heeft een totaal systeemvermogen
van 103,6 kW (141 pk) en tot wel 265 Nm koppel. De lichtgewicht carrosserie en de 6-trapsautomaat met
dubbele koppeling (DCT) zorgen voor een dynamische rijervaring met voldoende koppel wanneer dat nodig is.


De Hyundai IONIQ Hybrid wordt aangedreven door de beproefde Kappa 1.6 GDI viercilinder benzinemotor. Directe brandstofinspuiting zorgt ervoor dat de maximale hoeveelheid energie uit elke druppel brandstof wordt gehaald.

DCT-automaat
De innovatieve 6-trapsautomaat met dubbele koppeling (DCT) zorgt voor een plezierige rijervaring. Er is een aparte koppeling voor de even versnellingen en een aparte koppeling voor de oneven versnellingen. Daardoor is sneller van versnelling te wisselen, wat resulteert in een soepeler, ononderbroken acceleratie.

De elektromotor in de IONIQ Hybrid levert 32 kW
(43,5 pk) en een koppel van 170 Nm. Afhankelijk van de omstandigheden rijdt de IONIQ Hybrid helemaal elektrisch, bijvoorbeeld in de stad als de snelheid niet te hoog is.

polymeerbatterij
De benodigde stroom in de IONIQ Hybrid komt van de lithium-ion-polymeerbatterij met een capaciteit van 1,56 kWh. De batterij heeft een superieure oplaad- en ontlaadkarakteristiek, wat elektrisch aangedreven rijden en het regenereren van energie optimaliseert. Doordat de batterij onder de achterbank is gemonteerd, heeft de IONIQ Hybrid een uitzonderlijk laag zwaartepunt. Dat draagt weer bij aan een goede wegligging en fantastische rijeigenschappen.
Afhankelijk van de omstandigheden schakelt de vernieuwde IONIQ Hybrid naadloos tussen de benzinemotor
en de elektromotor. Het regeneratieve remsysteem zorgt ervoor dat de batterij opgeladen wordt tijdens het
remmen. De in de batterij opgeslagen energie drijft de elektromotor aan tijdens accelereren, bergopwaarts
rijden en rijden op lage snelheid. De complexe energiestroom wordt geïllustreerd in de volgende animaties.
Om zuiniger met brandstof om te gaan en CO2-emissies terug te dringen, is de IONIQ Hybrid uitgerust
met het Eco-Driving Assist System (Eco-DAS). Wanneer je een route invoert in het navigatiesysteem,
analyseert dit voorspellende energiebeheersysteem eerst het traject. Eco-DAS maakt daarbij gebruik
van topografische gegevens om een optimale mix van batterijvermogen en brandstof in te stellen. De
geïntegreerde Coasting guide waarschuwt je tijdens de rit wanneer je moet vertragen om brandstof
te besparen.
Het instelbare regeneratieve remsysteem laadt de batterij op door de elektromotor te gebruiken om de auto te vertragen en energie terug te winnen. Je kunt heel eenvoudig zelf het niveau van het regeneratief remsysteem aanpassen met de schakelpeddels achter het stuur. Er zijn vier niveaus, elk met een andere mate van vertraging en energieterugwinning. Hoe hoger het niveau, des te sterker de auto vertraagt wanneer je je voet van het gaspedaal haalt.

De IONIQ Hybrid is uitgerust met schakelpeddels achter het stuur. Deze hebben een dubbele functie. In de Sport-modus geven ze je de mogelijkheid om handmatig te schakelen voor een meer dynamische rijervaring. In de ECO-modus regelen ze het niveau van het regeneratieve remsysteem. Je kunt zelf instellen hoe sterk de elektromotor de auto vertraagt zodra je je voet van het gaspedaal haalt.

Safety
Hyundai SmartSense. Dit vooruitstrevende rijassistentiesysteem houdt continu de omgeving in de gaten
om de auto en zijn inzittenden onderweg te beschermen tegen gevaren.
-
Smart Cruise Control met Stop & Go (SCC w/ S&G)
Verhoogt de veiligheid en vermindert stress door een vaste afstand tot de voorligger te handhaven. Op basis van de info van de radarsensoren aan de voorzijde bewaart de Smart Cruise Control met Stop & Go afstand tot de voorligger door automatisch te versnellen of af te remmen wanneer dat nodig is. Komt het verkeer tot stilstand, dan zet het Stop & Go-systeem de IONIQ Hybrid eveneens stil. Zodra het verkeer weer op gang komt, accelereert ook de IONIQ Hybrid weer naar de ingestelde snelheid.
-
Forward Collision-avoidance Assist (FCA) met voetgangersdetectie
FCA is een geavanceerde actieve veiligheidsfunctie die je waarschuwt voor noodsituaties. Indien nodig remt de auto automatisch. Op basis van input van de radar aan de voorzijde en de camerasensoren werkt FCA in drie stadia. Het systeem waarschuwt zowel optisch als met een geluidssignaal, remt afhankelijk van de dreiging van een aanrijding de auto af en remt op volle kracht om een aanrijding te voorkomen of de schade te beperken als een aanrijding niet is te voorkomen. Het systeem treedt in werking als een voertuig, fietser of voetganger vóór de auto is gedetecteerd en bij snelheden van 8 km/uur of meer.
-
Blind-spot Collision Warning (BCW) met Lane Change Assist-systeem
Dit systeem maakt gebruik van twee radarsensoren onder in de achterbumper. Het waarschuwt met een optisch signaal als een medeweggebruiker zich in de dode hoek bevindt. Als je in een dergelijke situatie de richtingaanwijzer inschakelt, dan geeft het Lane Change Assist-systeem als waarschuwing zowel een optisch als een geluidssignaal.
-
Rear Cross-traffic Collision Warning (RCCW)
Vermindert het risico op een aanrijding bij het achteruitrijden op smalle plekken en met slecht zicht. RCCW waarschuwt als voertuigen van opzij naderen – en het remt zo nodig automatisch. Perfect op parkeerterreinen en in de stad. Met de radars op de achterste hoeken van de carrosserie scant het systeem over 180 graden het gebied achter de auto en is het actief als de achteruitversnelling is ingeschakeld.
-
Lane Following Assist (LFA)
Houdt de auto in het midden van de rijstrook bij snelheden tussen 0 en 150 km/u, op zowel de snelweg als in de stad.
-
Lane Keeping Assist (LKA)
Gebruikt de camera aan de voorzijde om de IONIQ Hybrid binnen de lijnen van de rijbaan te houden. Komt de auto op of over de wegmarkering heen zonder dat de richtingaanwijzer is ingeschakeld, dan geeft LKA een optisch of geluidssignaal als waarschuwing. Indien nodig voert het systeem een stuurcorrectie uit.
-
High Beam Assist (HBA)
De koplampen zijn leverbaar met moderne LED-techniek
die heldere verlichting combineert met duurzaamheid en
een veel lager energieverbruik dan halogeenverlichting.
High Beam Assist schakelt automatisch grootlicht in
wanneer dat kan en uit wanneer dat noodzakelijk is.
HBA detecteert naderende voertuigen en voertuigen die
vóór de IONIQ Hybrid in dezelfde rijstrook rijden en
past de verlichting daar automatisch op aan.
Dat voorkomt verblinding van medeweggebruikers. -
Driver Attention Alert (DAW)
DAW waarschuwt je wanneer je tekenen van vermoeidheid toont om
zo een potentieel ongeluk te voorkomen. Het systeem kijkt naar
jouw rijpatroon om tekenen van afleiding of vermoeidheid te herkennen. -
Intelligent Speed Limit Warning(ISLW)
ISLW gebruikt de camera aan de voorzijde en de informatie van het
navigatiesysteem om snelheidsborden te herkennen en geeft de
snelheidslimiet en een eventueel inhaalverbod in real-time weer op
het navigatiesysteemscherm en op het TFT-scherm.
Convenience
verbonden.
-
Draadloos opladen In de middenconsole bevindt zich een draadloos oplaadstation (Qi-standaard) om eenvoudig je smartphone op te laden zonder daarvoor een kabel te hoeven gebruiken.
-
Verwarmbaar stuurwiel Geniet op koude dagen van warme handen. Het verwarmbare, aan de onderzijde afgeplatte stuurwiel met verchroomde accenten op de spaken geeft je het gevoel van sportiviteit en prestaties. Ergonomisch geplaatste bedieningselementen verhogen het comfort en de veiligheid tijdens het rijden.
-
Elektrische parkeerrem (EPB) De elektrische parkeerrem* is eenvoudig in gebruik: trek de knop eenvoudig met de vingertoppen omhoog. * Niet beschikbaar i.c.m. 15-inch wielen.
De IONIQ Hybrid schakelt automatisch hulpdiensten in wanneer als gevolg van een aanrijding de airbags worden geactiveerd. Voor hulp kun je – 24/7, 365 dagen per jaar – ook op de noodknop drukken. eCall is werkzaam in alle 28 EU-lidstaten, IJsland, Noorwegen en Zwitserland.

Gemoedsrust is standaard. De Hyundai IONIQ Hybrid wordt geleverd met dezelfde veelomvattende garanties als alle andere Hyundai-personenauto’s. Plus een extra garantie op de krachtige batterij.
Hyundai biedt op de IONIQ Hybrid vijf jaar garantie op de aandrijflijn, de besturing, de wielophanging en het remsysteem.

Op de batterij van de IONIQ Hybrid biedt Hyundai acht jaar/200.000 km garantie.
