Top

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Electric

Hyundai IONIQ Electric 9.234
Hyundai IONIQ Electric

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Sijvert de Boer09-01-2019
      (8.9)

      De Ioniq Electric is een comfortabele auto waarvan het hele concept goed doordacht is. Het bereik is prima. Als je al gebruik maakt van een snellader is de laadtijd heel kort, tot nu toe binnen de 20 minuten. De stoelen zitten uitstekend. De auto stuurt fijn. Ik ben heel erg tevreden over deze auto.

    • Paul Jansen09-01-2019
      (7.7)

      Heerlijke auto, af en toe is 28kW accu aan de kleine kant. Bij stevige tegenwind en regen is de actieradius zodanig beperkt dat het een issue wordt. Over het algemeen toereikend (143 km v.v woonwerkverkeer) Snelladen is super, laadsnelheden tot 70 kW, waarmee je echt binnen 15-20 minuten weer op weg bent. Tenslotte blijf ik het jammer vinden dat BlueLink niet op de Europese versie zit. App control en preheating (zonder aan de laadkabel te liggen) zou de finishing touch voor deze auto zijn !!!

    • W Wagner18-12-2018
      (10.0)

      Een fijne auto, die zowel in gebruik als in onderhoud erg goedkoop is. Thuis laden is het goedkoopste, maar ook extern laden bij een eerde partij is goedkoper dan tanken voor het aantal km's wat je elektrisch rijdt.

    • RaNo 06-12-2018
      (9.1)

      Na 22.000 km nog steeds super enthousiast. Met de komst van Kona en Kia Niro vind ik nu (in vergelijking me deze nieuwe autos) ca. 200 km aan range aan de korte kant maar ik vind elektrisch rijden en laden onderweg absoluut niet vervelend. Ten aanzien van de range is 200 km voor ons zeker voldoende om 99% van ale ritten zonder laden onderweg te doen. We hebben inmiddels ok ritten van 400- 500 km gedaan en met het laden bij FastNed valt het mee. Kinderen moeten toch plassen. Dan is 15-20 minuut zo voorbij. Ritten Groningen- Utrecht zijn ook geen probleem. Ik merk wel verschillen tussen de zomer en winter. In de zomer rijd ik 200 op een lading. In de wintermaanden ca. 180 km. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl. Met 115 km/h op een cruise control gaat het meestal heel relaxt en dan rij je nog zuinig. We zitten nu op 14.4 kWh/100 km. Financieel is deze auto absoluut een aanrader. Wij hebben thuis PV panelen op het dak en laden daarom praktisch gratis.

    • Ruud Verwijmeren 09-11-2018
      (9.7)

      Zeer fijne auto die het de gebruiker zeer makkelijk maakt om te genieten van het auto rijden. Zowel snelweg als stad gebruik is hij zeer vriendelijk boor gebruiker en het verbruik wat hij heeft is zeer realistisch dus geen verrassingen qua range. What you is what you get. Rijdt hem nu zelf 4 maanden en het gaat nog steeds niet vervelen.

    • Ton Robers09-08-2018
      (8.9)

      Na 18 maanden Volvo V40 gereden te hebben, deze is helaas totall loss na verzeilt geraakt te zijn in een ketting botsing, besloten electrisch te gaan rijden, eigenlijk meer financieel gedreven dan milieu gedreven. nu inmiddels 11.000 km gereden en kan alleen maar zeggen, helemaal top! Rustig, veel opties, etc etc. Waar ik in het begin erg bang voor was , was de beperkte hoeveelheid kilometers uit 1 lading, in de praktijk is dit dus 220 km. Maar gezien het snelle laden wat deze auto doet, eigenlijk helemaal geen probleem in de praktijk. Ik heb thuis een laadstation van Eneco en dat maakt alles wel iets eenvoudiger. Als je gebruik moet maken van openbaar laden, wordt alles wellicht iets lastiger en duurder. Minpuntje bij electrisch laden langs de snelweg is het feit dat deze stations ver afgelegen zijn van de benzine stations, en de weg naar zo'n station meestal als ZEER onveilig mag worden bestempeld. Met dank aan Shell, BP en Totall!